Når du kjøper varer på nettet, har du som kunde en lovfestet 14-dagers angrerett som gjelder fra du mottok en vare du har bestilt. Imidlertid bruker vi en fornøyd-garanti som utvider din angrerett til 60 dager hvis du av en eller annen grunn angrer på kjøpet ditt.

Ved bruk av angreretten:
Du må informere oss om at du angrer på kjøpet. Meldingen skal sendes til kontakt@backzter.no
I meldingen oppgir du tydelig navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder.
Du bør returnere produktene umiddelbart etter at du har sendt angre-meldingen til oss og senest 60 dager etter at du mottok varen.
Du er ansvarlig for returfrakt, levering og for tilstanden produktene befinner seg i ved retur; produktene skal derfor sendes godt pakket.

Ved retur:
Merk pakken: Angrerett og ordrenummer.
For størrelsesendring:
Merk pakken: Størrelsesendring fra gjeldende størrelse til ny størrelse og bestillingsnummer

Prosedyre ved klage på produktet:
Eventuelle feil og mangler må alltid rapporteres til kontakt@backzter.no der du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen. Vær oppmerksom på at bekreftelsesmeldingen du mottar til din e-post etter at bestillingen er gjort, ikke kan besvares. Vi setter pris på om du tar deg tid til å legge til kommentarer om tjenesten og produktet vårt, da det hjelper oss til å bli bedre.

Når du har fullført bestillingen, sendes en ordrebekreftelse til e-postadressen din. Her
finner du all informasjon om produkt, pris, fakturering og leveringsadresse.
Hvis det er en feil i ordrebekreftelsen, må du kontakte oss umiddelbart via e-post til kontakt@backzter.no.

Våre normale leveringstider er 1-3 dager. MERK! Bestillinger på helgedager sendes tidligst påfølgende hverdag. Skulle det oppstå forsinkelser med leveransen – uten at vi gir deg beskjed om lengre leveringstid – kan du kontakte oss på vår e-postadresse kontakt@backzter.no

Alle priser på backzter.no er oppgitt i NOK inkl. 25% moms og frakt. Vi forbeholder oss retten til å endre priser ved prisendringer fra leverandøren, feil utskrift i prislisten eller unøyaktigheter i prisene på grunn av feil informasjon.
Vi forbeholder oss retten til når som helst å justere priser.

Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet. Vi påtar oss ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor vår kontroll (Force Majeure). Slike forhold kan for eksempel være en arbeidskonflikt, brann, krig, en myndighetsbeslutning, redusert eller ingen levering fra en leverandør. Videre tas det ikke noe ansvar for endringer i produkter/produktegenskaper som er gjort av den respektive leverandøren og andre faktorer utenfor vår kontroll.

Vi reserverer oss mot eventuelle trykkfeil på dette nettstedet. Vi garanterer ikke at bildene gjengir det eksakte utseendet på produktet, ettersom en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, fotokvalitet og oppløsning. Vi gjør alltid vårt beste for å eksponere produktet så korrekt som mulig.

I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende til et nettsted for integritetsformål bli informert om at informasjonskapsler brukes. Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å følge en brukers nettsurfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til automatisk å nekte informasjonskapsler. Mer informasjon finner du på Post- og telestyrelsens nettsted.

Ved å handle på backzter.no godtar du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personlige data. Vi beskytter personvernet ditt og samler ikke inn mer informasjon enn det som er nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri informasjonen din til tredjeparter uten juridisk grunnlag.
Backzter AS er ansvarlig for behandlingen av de personopplysninger du har gitt oss som kunde. Din personlige informasjon blir brukt av oss for å kunne håndtere bestillingen din, og i de tilfellene du har bedt om nyhetsbrev eller kampanjetilbud; for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov. Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler dataene dine i samsvar med personvernforordningen (GDPR).

Hva er personlig informasjon?
Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.
Hvilken informasjon lagrer vi?
For at vår kundeservice skal kunne håndtere bestillingen din og svare på spørsmål relatert til denne, lagrer vi for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk. Din informasjon lagres så lenge vi har et lovlig grunnlag for å behandle informasjonen din, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en juridisk forpliktelse i henhold til for eksempel regnskapsloven.

Lovlig basis
I forbindelse med et kjøp blir dine personopplysninger behandlet for å fullføre avtalen med deg. Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer kun med ditt samtykke.

Hvilken informasjon deles og med hvilket formål?
Når du handler hos oss, deles informasjon med betalingsleverandøren vår. Det som er lagret er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Hvis du velger å betale med faktura, lagres også personnummeret ditt hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å fullføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel. Betalingsleverandørene (betalingstjenester) som vi bruker er: Klarna, Vipps og kredittkortselskaper som Visa, Mastercard, American express etc.
For å levere ordrene og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med transportøren. Det som deles med transportøren er fornavn, etternavn og adresseinformasjon for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med transportøren for varsling. Transportøren vi samarbeider med er: Bring.

Retten til innsyn
Du har rett til å motta utdrag fra all tilgjengelig informasjon om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.

Rett til rettelse
Du har rett til å be oss om å oppdatere feil informasjon eller supplere informasjon som er ufullstendig.

Retten til å bli slettet
Du kan når som helst be om at informasjonen om deg blir slettet. Det er få unntak fra retten til sletting; for eksempel hvis den skal beholdes fordi vi må oppfylle en juridisk forpliktelse (eksempelvis i henhold til regnskapsloven).
Ansvarlig for databeskyttelse
Backzter AS er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene følges.

Slik beskytter vi din personlige informasjon
Vi bruker bransjestandarder som SSL / TLS og enveis hashalgoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personlige data på en sikker måte.

Vi forbeholder oss retten til når som helst å gjøre endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli publisert online på nettstedet. De endrede vilkårene anses som aksepterte ved bestillinger eller besøk på nettstedet.

I tilfeller der en tvist ikke kan løses i avtale med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til Forbrukertilsynet, se https://www.forbrukertilsynet.no. Ved en tvist følger vi avgjørelser fra Forbrukertilsynet eller tilsvarende tvisteløsningsorganer. Tvister om tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med norsk lov og rett.

Sammen med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi følgende betalingsalternativer der betaling skjer direkte til Klarna:

Betal innen 14 dager: Betalingstiden er 14 dager fra forsendelsen av varene. Vilkårene for betaling innen 14 dager finner du her.

Konto: Klarna-konto er en kontokreditt gitt av Klarna og som gir låntakeren muligheten til å betale en del av sine kjøp månedlig med minst 1/24 (minimum SEK 50) av det totale utnyttede kredittbeløpet eller i samsvar med vilkårene som ble godkjent i kassen. For mer informasjon om Klarna-kontoen, inkludert generelle vilkår og betingelser og standardisert europeisk forbrukerkredittinformasjon, klikk her.

Betal direkte: Betal direkte er basert på direkte belastning, og kontoen din blir bare belastet når butikken har behandlet bestillingen din og sendt bestillingen din. Vilkårene for Pay Direct finner du her.

Bankoverføring: Kontoen din blir belastet umiddelbart etter at bestillingen er plassert.

Du finner mer informasjon om Klarna her og kan lese vilkårene for bruk her.

For å kunne tilby et sett med forskjellige betalingsalternativer, må vi dele din personlige, kontakt- og bestillingsinformasjon med leverandøren av hver betalingstjeneste. Vi anbefaler at du leser personvernreglene våre.

Bruk av denne informasjonen er regulert i samsvar med gjeldende lover om personvern og Klarnas personvernregler.

For at vi skal kunne tilby deg Klarnas betalingsmåter, må vi dele noe av din personlige informasjon med Klarna, for eksempel kontakt- og bestillingsinformasjon, slik at Klarna kan vurdere om du kan få tilbud om deres betalingsmåter og tilpasse betalingsmåtene for deg.

Mer informasjon om Klarna finner du her. Bruken av denne informasjonen er regulert i samsvar med gjeldende lover om personvern og Klarnas personvernpolicy.

1.BRUKSOMRÅDE OG BESKRIVELSE AV TJENESTEN

1.1 Vipps i nettbutikker er en Tjeneste til bruk for betalinger fra sluttbrukere til bedrifter gjennom applikasjonen (app) Vipps i forbindelse med vare eller tjenestesalg på nett. Tjenesten kan også etter særlig avtale med Vipps benyttes i fysisk handel (Remote Request), hvor bedriften initierer en betalingsforespørsel via Vipps netthandel API integrert i bedriftens kassasystem. Disse vilkårene gjelder i tillegg til de generelle avtalevilkår for Vipps for Bedrifter.

1.2 Overordnet vil Tjenesten innebære at bedriftens sluttbruker velger Vipps som betalingsmåte på nettstedet. Sluttbrukeren vil motta en betalingsoppfordring fra bedriften i sin Vipps-applikasjon, som bekreftes av sluttbrukeren. Bedriften mottar deretter beskjed om betalingen, og kunden rutes videre til en kvitteringsside på bedriftens nettsted.

1.3 Bedriften kan supplere Tjenesten med Vipps Hurtigkasse eller ta i bruk Vipps Hurtigkasse som enkeltstående løsning. Vipps Hurtigkasse er en funksjon i Vipps for å gi bedriften personopplysninger fra sluttbrukerens Vipps-profil samt å velge og betale frakt sammen med betaling for varen, slik at et kjøp kan fullføres direkte.

1.4 Bedriften kan supplere Tjenesten med Vipps Faste Betalinger eller ta i bruk Vipps Faste Betalinger som enkeltstående løsning. Vipps Faste Betalinger er en Tjeneste til bruk for abonnementsbetalinger eller andre, periodisk gjentagende betalinger med fast eller variable beløp.

1.5 Bedriften kan be om ytterligere teknisk dokumentasjon av løsningen før Tjenesten aktiveres.

1.6 Vipps tilbys også som betalingsmetode av flere leverandører av betalingsløsninger på nett (PSP). Opplysninger om hvilke PSPer som støtter Vipps-betaling finnes på vipps.no.

2.ETABLERING OG AKTIVERING AV TJENESTEN

2.1 Tjenesten etableres ved at bedriften sender inn nødvendig informasjon til Vipps, direkte ved å fylle ut bestillingsskjema på vipps.no eller indirekte via en distribusjonspartner eller integratør. I informasjonen skal bedriften blant annet opplyse om bransje, administrator, navn på nettsted(er) som skal benyttes med Tjenesten og oppgjørskonto i Vipps.

2.2 I forbindelse med implementering av Tjenesten på bedriftens nettsted, må bedriften stille med personell og testmiljø for å verifisere løsningen i sitt system. Løsningen forventes å kreve minimalt med opplæring, men bedriften må sikre at ansatte i kundekontakt er godt kjent med løsningen.

2.3 Vipps støtter ikke alle eldre versjoner av operativsystemer for mobiltelefoner, og det kan derfor forekomme at noen sluttbrukere av bedriftens nettsted ikke kan benytte Tjenesten. Informasjon om hvilke operativsystemer Vipps støtter er tilgjengelig på vipps.no.

3.BEDRIFTENS BRUK AV TJENESTEN

3.1 Bedriftens nettsted skal benytte logo, bannere og annet materiell som inneholder merkenavnet Vipps i tråd med retningslinjene fra Vipps.

3.2 Bedriften skal tydelig informere sluttbruker om total kjøpesum før sluttbruker henvises til Vipps som betalingsform. En transaksjon skal representere det fulle beløp for kjøpet og skal ikke deles opp for å unngå autorisasjonsgrenser.

3.3 Bedriften er selv ansvarlig for å gi sluttbrukeren kvittering for sitt kjøp. Sluttbrukers kvittering i Vipps er kun bekreftelse på at betalingen er gjennomført.

3.4 Varer og tjenester som betales på forhånd, skal ved bestilling reserveres på sluttbrukers kort ved en betalingsforespørsel. Ved utlevering av varen/tjenesten skal bedriften markere varen som utlevert, som nærmere beskrevet i Vipps API.

3.5 Vipps Hurtigkasse

Vipps Hurtigkasse er en tjeneste som prises bedriften separat. Gjeldende priser er tilgjengelig på vipps.no.

3.6 Vipps Faste Betalinger

3.6.1 Hvis bedriften velger å implementere Vipps Faste Betalinger må det inngås en avtale mellom bedriften og sluttbrukeren som gir bedriften tillatelse til å utføre Faste Betalinger ved bruk av en Pengekilde som sluttbrukeren har registrert i Vipps-appen. Bedriften er ansvarlig for forvaltning av avtalen. Dette inkluderer informasjon om endringer i avtaleperioden, herunder prisendringer, og håndtering av oppsigelser mv.

3.6.2 Bedriftens avtale med sluttbrukeren skal inneholde minimum følgende punkter:

  • Betalingskort registrert i Vipps som skal belastes
  • Informasjon om kriteriene for å utføre transaksjoner ved hjelp av sluttbrukerens betalingskort
  • Informasjon om hvordan en kvittering vil bli levert/tilgjengelig for alle Faste Betalinger
  • Informasjon om sluttbrukerens forpliktelser og ansvar
  • Informasjon om at fornyelse, endring eller sletting av betalingskort som brukes for Faste Betalinger må gjennomføres i Vipps
  • Informasjon om prosedyren for å stoppe/avslutte abonnementet/avtalen mellom bedriften og sluttbrukeren
  • Sluttbrukerens samtykke til abonnementsvilkår, herunder:
  • Godkjenning av kriterier for å utføre transaksjoner ved hjelp av sluttbrukers betalingskort
  • Godkjenning av beløp som skal trekkes
  • Godkjenning av dato for belastning av sluttbrukerens betalingskort
  • Bedriftens avtale med sluttbrukeren skal gjøres tilgjengelig for/godkjennes av Vipps før Tjenesten tas i bruk.

3.6.3 Det må ikke gå mer enn 12 måneder mellom hver transaksjon ved Faste Betalinger.

3.6.4 Når første forsøk på å gjennomføre en gjentagende betaling feiler, prøver Vipps å gjennomføre betalingen (“re-try”). Bedriften spesifiserer antall dager for “re-try” i Vipps API. Default-innstillingen i APIet er null (0) dager.

3.6.5 Bedriften er selv ansvarlig for å holde seg oppdatert om status for gjentagende betalinger. Oversikt over transaksjoner som ikke har blitt gjennomført kan lastes ned fra Vipps APIet. Kan betalingen ikke gjennomføres i Vipps, må bedriften selv inndrive kravet ved bruk av alternative betalingsmetoder utenfor Vipps.

3.7 Ved mistanke om misbruk av Tjenesten, skal bedriften straks kontakte Vipps for sperring av Tjenesten.

3.8 Ved bruk av tjenesten i fysisk handel skal bedriften kun sende betalingsforespørsler enkeltvis i forbindelse med et salg hvor sluttbruker er tilstede. Telefonsalg/oppsøkende fjernsalg er ikke tillatt uten etter egen avtale med Vipps.

3.9 Funksjon «hopp over landingssiden»

Når tjenesten benyttes i fysisk handel kan brukerstedet sende betalingsforespørsel uten å gå via Vipps landingsside gjennom funksjonen «hopp over landingssiden» som finnes i Vipps API.

For at brukerstedet skal kunne benytte denne funksjonen må Vipps aktivere funksjonen for brukerstedets salgsenhet. Brukerstedet må dokumentere at de skal drive fysisk handel, enten med en kasseoperatør til stede eller gjennom en fysisk automat som ikke er i stand til å vise Vipps landingsside. Det er ikke tillat å hoppe over Vipps landingsside når Vipps på nett benyttes i nettbutikker.

3.10 Reservasjonens varighet

For å belaste sluttbrukers betalingsmiddel (“capture”) må det foreligge en gyldig reservasjon. Reservasjonens varighet er begrenset i henhold til regler fra de internasjonale kortnettverkene (Visa og MasterCard). Vipps sikrer at en reservasjon er gyldig i 30 dager fra reservasjonens tidspunkt. Dette kan medføre gebyrer i henhold til gjeldende prisliste.

For å sikre gyldig reservasjon etter 30 dager må brukerstedet anvise Vipps om å forlenge reservasjonen. Gebyrer for forlengelse av reservasjoner framkommer av gjeldende prisliste.


3.11 Vipps kan, etter særskilt avtale, åpne for at en sluttbruker kan scanne en QR-kode som leder sluttbrukeren ut av Vipps og til brukerstedets nettside.

Følgende krav må oppfylles av brukerstedet:

  • QR-kodene skal utformes i tråd med Vipps design guidelines for QR-koder
  • Formålet med nettsiden skal være kjøp av varer/tjenester og/eller identifisering av sluttbruker
  • Nettsiden må tilby Vipps-betaling eller Vipps Logg inn
  • Hvis nettsiden har flere betalingsmetoder, skal Vipps være preferert metode

4.ANSVAR

Vipps leverer dokumentasjon for integrasjon av Vipps i bedriftens nettsted som den er, uten ansvar for eventuelle feil. Forøvrig gjelder de generelle vilkår.